Ännu en tänkvärd dag .... 2008-09-23 Kl 11:39:17

Att reflektera och tänka till, inte bara låta tankarna fladdra ger bättre hjärngympa.
 Men det kräver diciplin och det kan nog vara så svårt ibland att kräva av sig själv.
 Ibland så kan jag knappt tänka eller stava ens.
 Känns lite konstigt för det har jag aldrig haft problem med förr i tiden. Ibland utesluter jag ord för de ser så konstiga ut i skrift. Blir osäker just när jag skrivit det. Få ett sammanhang i texter är ibland som att bestiga högsta berg.
 Känns lite konstigt för här inne i huvudet stämmer allt och det låter SÅ bra men....
Nej jag börjar inte bli dement. Jag vet att jag har en bil men glömt var jag parkerat den. Det är det som är skillnaden.
Är man dement så vet man inte om att man har en bil.
En tröst är att glömska hör till åldern, den vanliga glömskan. Som just det med bilen.
Nej det är inte det som är jobbigt utan att man fyller hjärnan med en massa skräp.
 Onyttigt och dumt.
Hjärnan är ju en superuppfining som vi skall vårda och vara tacksamma för.
Meditera och rensa.


                                                                 
  VILL MAN LEVA MÅSTE MAN GÅ MED PÅ ATT BLI GAMMAL


                           

 Jag är inte rädd för att bli gammal, jag tycker det ärskönt.
 Det finns mycket till att göra. 

Skrivet av: matte

ja så där känns det ibland.. som om det nästan blivit överfullt ;)

du har rätt i att det inte är lätt att vara balanserad dygnet runt (apropå Cesar), men han sa att han hade tränat 35 år på att bli det.. så det är ju en tröst, allt tar sin tid:)

Datum: 2008-09-23 Tid: 14:33:33
URL: http://femtinio.blogg.se/
Skrivet av: Mette

Va skönt att höra att man inte är dement för jag kommer oxå ihåg att jag äger en bil.Jag tycker att det var ett fint mått på minne.Fast annars känner jag igen mig i dig.Det är kanske mänskligt det du beskriver men jag har märkt av det du säger då jag använder datorn inte om jag skriver med papper och penna så det kanske säger något om min ålder.

Kram från Mette o Otto

Datum: 2008-09-23 Tid: 18:02:34
URL: http://finnotto.blogg.se/
Skrivet av: Nina

mmm... meditera, det behöver jag. Måste ta mig tid till det och inte vänta till i november.

Datum: 2008-09-23 Tid: 21:30:59
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Skrivet av: Kattis

Godmorgon!

Hoppas du sovit gott.

Nej, denna snälla hund säger inte ett enda pip...hon skäller bara på alla som går utanför grinden. Annras inte ett ljud.

Ha en skön dag!

Kram

Datum: 2008-09-24 Tid: 07:09:01
URL: http://kattis11.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: