Solförmörkelse .... 2011-01-04 Kl 10:06:31

 Idag när jag vaknade så tänkte jag vad fasen vad dt är mörkt. Ovanligt mörkt. Mulen mörk himmel med frost i luften. Javisst nu kom jag ihåg, jag hade ju hört det på nyheterna att solen skulle vila eller rättare sagt få stå i skuggan av herr måne. Eller har jag fel?

Minns på femtiotalet när jag som barn skulle se min första solförmörkelse. Hur man gick tillväga med sotat glas som nån vuxen preparerat.
Ja det var nåt alldeles utöver det vanliga och spänningen steg. Det blev totalt mörkt. Kändes lite kusligt för det var en helt klar dag men när jag tittade genom det hemmasotade glaset infann sig facinationen över undret som skedde där långt uppe i rymden.

Men som sagt så ser man inte ett dugg idag. Man kan bara ana när man tittar upp mot en mörk himmel.
God tisdag!

Skrivet av: Lena

I Lund blev det inte ljust förrän vid 11 tiden. Men det blir ju ljusare var dag så vi får bara hoppas...

Datum: 2011-01-04 Tid: 15:27:11
URL: http://tankarvidmidnatt.blogspot.com
Skrivet av: Nina Lindh

Inte så lätt att se om det är förmörkning eller inte inte tycker jag. Mörkt är det ju ändå denna årstid. Man får mest lust att dra täcket över huvudet och vakna i maj.

Datum: 2011-01-06 Tid: 21:12:10
URL: http://ninalindh.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: