Viva la Våren! .... 2011-01-02 Kl 12:37:41

Nu vill jag ha vår! Orka denna stränga vinter som enligt almenackan skall börja nu här nere i Skåne. Men det sket sej. För här startade det när vi hade höst. Rosorna blommade och bladen var gröna på varenda buske och nästan alla träd. Orka isvägar som man kan knappt gå på trots broddar.Uno gillar inte läget men Manne han tycker det är toppen. Så olika vi människor och djur är och tur är väl det. Men en äkta skåning har faktiskt oftast problem när det blir långvarig nästintill arktiskt kyla.
Mina armar värker efter allt skottande och skrapande av isbeläggning på rutorna till min kära bil. Som inte klagar att få stå utomhus hela vintern. Jag behagade använda garaget som soptipp. Ja det var tänkt att det skulle hamna på kommunens soptipp men så blev det inte.Sen när jag såg på HippHipp igår när Kajan han försökte göra av sig med allt bråte så känns det ännu mer fjärran att åka dit. Nåja det blir väl av till våren. Men just nu är det en meterhög driva som blockerar som tur är.

Vill köpa tulpaner, denna blomma som är VÅR men tycker den är för dyr ännu. Men jag faller nog för frestelsen.

Ha det gott i kylan från en som försöker!

Skrivet av: Nina Lindh

Och det värsta är att man kan förvänta sig mer av eländet snö. Jag vill inte! Det räcker!



Datum: 2011-01-02 Tid: 20:32:48
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Skrivet av: Anonym

Våren kommer Anita! Varje dag blir lite ljusare och med ljuset kommer hoppet! God fortsättning och kram från Lena <3<3<3

Datum: 2011-01-03 Tid: 17:29:33



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: