Mysigt att titta på (och minnas) .... 2008-11-05 Kl 19:18:46

Jag tog fram en burk med knappar idag. Kul att ibland bara sitta och botanisera bland dem. Gamla knappar, jättegamla knappar. I plast och äkta pärlemor. Visst är det skillnad,pärlemoren är tung men skir. De jag har är från början på 1900 talet. Tar den i handen och blundar. Ser en  frackskjorta framför mej. Tar upp en annan grön, vackert utsnidad och trekantig.Ser en vackert draperad klänning i chiffong. Så kan jag sitta och fantisera om en knapp. Knäpp? I så fall bjuder jag på det.

Man skall vara rädd om knappar, dels har dom en historia och dels kostar dom skjortan om du behöver köpa nån.
Så det är bara till att sprätta och ta tillvara om du slänger ett plagg som inte skall gå till insamling.
Lägg dom sen i en glasburk så du kan titta på dom tills du behöver dom. Det är gratis och har hög mysfaktor!


    
         Bild: YLE/Strömsö

Skrivet av: Karina

Ja Knappar Är Vackra,Har Också Ett Gäng

Men De Blir Liggandes I Samlar Påsen.



Håller Mej För Skratt Nu, Ja Detta Att Sprätta Bort Knappar

Har Jag Tyvärr Sett På Tok För Mycket Av När Jag Jobba På EMMAUS KlädInsamling.

Det Finns Folk Som Sprättar Bort Knapparna

Sedan Lägger De Kläderna Till Insamlingen,

Tror De Att Folk I Afrika Sitter Med Ett Gäng

Knappar Eller, Det Är bara Att Slänga Kläderna

Synd Och Stor Skam.



Det Är Även Folk Som Använder Insamlings Kontainern Till Sopor,Samlar In HöstLöven I Stora Säckar,Det Är Lite Smått Och Gott Som Dykt/Dyker Upp.



ÖÖÖh Var Var Vi Nu,Samla Knappar ;) :)

Datum: 2008-11-05 Tid: 20:21:18
URL: http://bullscott.blogg.se/
Skrivet av: Nina

Jag samlar också på knappar och återanvänder.



Hälsa Uno!

Datum: 2008-11-05 Tid: 22:00:33
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Skrivet av: Christina

Visst var knapparna finare förr, lite mer arbete bakom dem.



Ha det gott i blåsten :)

Datum: 2008-11-06 Tid: 09:17:11
URL: http://qinna.blogspot.com
Skrivet av: matte

Det är fint att vara knapp... nej jag menar knäpp :)

Hur skulle livet se ut om man inte tillät sig att vara lite knäpp - trist!

Jag har dåligt med knappar, ska börja sprätta loss jag med!

Ha de!

Datum: 2008-11-06 Tid: 10:41:10
URL: http://femtinio.blogg.se/
Skrivet av: Zezzan

Skäms för att säga det men jag har aldrigt tänkt närmre på knappar. Ännu mindre på att ta tillvara dem när ett plagg är utslitet...sent skall syndaren vakna, men det har den gjort nu och ska tänka på det i fortsättningen. ;o)

Datum: 2008-11-08 Tid: 15:09:40
URL: http://zezzanpezzan.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: