F-bannad .... 2008-11-06 Kl 16:53:06

Skrev tidigare om att köpa dammsugare. Jo jag köpte både med marsipan och med ström. Dum som ett spån gick jag bara till en affär. Affären som var billigast. Trodde jag. ON OFF. Jag hade ju  många krav och talade om det. Plockade ner och provkörde i affären, så gör man ju när mannen köper bil eller hur? "Har ni ström" frågade jag, jag vill ju höra hur den låter. E-lux modell silence (falsk varudeklaration enligt min bedömning) Nej den var inte bra. Inte den eller den heller. Nu var jag riktigt på hugget. Inte en till dammsugare som skall stå i ett skåp och damma igen.
"Men här är en riktig pärla" sa en annan expidit. Nu hade jag alla anställda omkring mej. Dom hade ju tid för jag var första kund den dan. Alla var killar. Men sen dök det upp en kvinnlig expedit och hon höll med att den var bra.
Så det blev en Philips.


    
       

Superbra. Första dammsugare som jag är nöjd med faktiskt. MEN. Nu kommer det som jag blev f-bannad av idag. Ja det är inget att göra åt den saken, men när jag var och handlade på Maxi idag så ute på parkeringen hade dom reklam för just denna dammsugare. Jättestor bild och priset? 1495 x pris (ord.1695) Jag gav 1999 på ON OFF. I affär. På nätet kostar den 1579 !  500 kronor mer, pengar som jag kunde haft till annat. Affärerna ligger bara en bit från varandra så nog skulle jag väl gitigt att titta åtminstonne i min mataffär eller hur.
Men summan av kardemumman. Så kan man "lura" trötta kunder. Men betyget blir 5+ ändå. Sen köpte jag dom gröne på rea, 2 till priset för en. Så det jämnade ut sig eller?

Korkad konsument.

Skrivet av: Karina

Hallå, Ja Men Den Ser Ju Bra Ut,Liten Och Lätt

Synd Detta Med Penga Förlusten,Mej Känner Igen Mej lite För Mycket Här Med, Det Är Alltid Billigare På Något Ställe Jag Strunta Och Kolla :/



Scott Hälsar Tillbaka Till Uno :¤ (puss)

Datum: 2008-11-06 Tid: 20:09:35
URL: http://bullscott.blogg.se/
Skrivet av: Kattis

Godmorgon!

Min make kollar alltid i tusen affärer innan han handlar, detta kan ta ÅR!!!!

Hoppas du får en skön fredag.

Sköt om dig!

KRAM

Datum: 2008-11-07 Tid: 07:07:25
URL: http://kattis11.blogg.se/
Skrivet av: matte

Retligt det där med priset!

men himla bra att du är nöjd! Bra att du gjorde riktig koll, det är sant så gör man ju när man köper annat.

Ha en fin dag!

Datum: 2008-11-07 Tid: 11:05:19
URL: http://femtinio.blogg.se/
Skrivet av: zEZZAN

Åhhhh så surt men som du skrev det jämnade ju ut sig på slutet ;o). Man måste se positivt på saker och ting! Men glöm inte:

Bättre litta skit i hörnen än ett rent helvete!

Datum: 2008-11-08 Tid: 15:15:04
URL: http://zezzanpezzan.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: