FLOW .... 2008-07-02 Kl 16:44:02




                                                                                   



                                                              
     Läser just nu boken Flow och tanken är att allt skall flyta. Men man måste vara koncentrerad när man läser så jag kan bara ta en bit då och då för att ta till mig innehållet av boken.

Flow,eller flöde, är den känsla vi har när allting fungerar som det skall, när allting stämmer, när vi står för utmaningar som vi vet att vi klarar av. Efteråt, när vi ser tillbaka på en sådan episod, säger vi: "Då var jag lycklig!"
Mihaly Csikszentmihalyi har ägnat en stor del av sitt liv åt att undersöka de positiva sidorna av livet.

Källa: Adlibris, översättare Göran Grip.

Har haft den som många andra böker liggandes på hög, men så plötsligt pockar dom på sin uppmärksamhet och då är det dags att läsa den.
Såg att den finns på Adlibris.com för 37 kronor. Billigt, visserligen poket men ändå. Boken är mycket bra så här långt men jag brukar sällan bli besviken på mina bokval.














Skrivet av: vindensmelodi

Låter spännande :-)

Datum: 2008-07-03 Tid: 19:53:20
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Skrivet av: Anita o Uno

Ja den är spännande och annorlunda, men man måste ha "huvudet på skaft" när man läser den. Det kan vara lite tröttande och då blir det inget flyt.

Datum: 2008-07-04 Tid: 12:43:54
URL: http://unoett.blogg.se/
Skrivet av: Anne

Den ska jag skriva ner som "att läsa"

Tack för tipset!

Datum: 2008-07-07 Tid: 00:31:07
URL: http://levaidag.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: