Så närmar sig julen .... 2008-12-15 Kl 18:45:48

Så närmar sig julen och jag bryr mig inte ett dugg om att bry mej. Härligt eller? Jo jag gillar julen, den mysiga julen. Lugnet och dofterna. Sången och psalmerna. Änglarna som finns överallt nu. Men jag har änglar omkring mej året om, inte bara till jul. Det tycker jag är så rogivande. Att dom finns vid min sida och vägleder mej. Viskar att ta det lugnt. Så det gör jag. Lugnare och lugnare för varje år. Det känns faktiskt skönt. Känns som man närmar sig målet om ett sjävständigt liv. Utan att var egoistisk. Nja lite känns det som man är det så det är inte helt lätt. Men om man gör det på rätt sätt så känns det ju bara rätt och riktigt.
Igår var jag i kyrkan, mitt ena barnbarn är med i kören och det var Julmässa. Så vackert. Kantatet var skrivet av Yohanna Troell, Jan Troells dotter, hon läste det och musiken var vacker. Tro Hopp och Kärlek byggde det på. Det var upp till var och en att tolka innebörden. Fint. Körerna sjöng så fint, härlig stämning. Då känner man att det är jul utan stress.Ängeln Rafhael var närvarande och vakade över jesusbarnet och oss. Kändes tryggt.



                            
         

Skrivet av: Mette

Oh va det låter härligt.Ja visst är det något visst med att gå till kyrkan i juletider.Ocg va härligt att inte stressa.Ja det finns fördelar med att bli äldre,helt klart.

Kram Mette

Datum: 2008-12-15 Tid: 18:57:11
URL: http://finnotto.blogg.se/
Skrivet av: Kattis

Hej och god kväll!

Ja, det var skönt att komma över till henne och hennes lilla dotter.

Där slänger man sig i soffan, upp med fötterna och en STOR kopp te i handen.

Mysigt.

HA en skööön kväll!

KRAM

Datum: 2008-12-15 Tid: 19:56:14
URL: http://kattis11.blogg.se/
Skrivet av: matte

jag tycker som du :) dofterna, musiken... känslan i julen, det är det som är det viktiga. Stressen och det kommersiella kan vi skippa så mycket det bara går. Man blir klokare med åren som det så fint heter :)

Tänk att folk tänker kamphund när de ser Uno.. jag lärde mig en massa om vad som är inblandat i bullterrier.. fast jag har glömt, dalmatiner kommer jag ihåg var en av raserna. Stämmer det?



Datum: 2008-12-15 Tid: 19:56:17
URL: http://femtinio.blogg.se/
Skrivet av: Nina

Jag har kollat om det går att maila från shopsidan och jag kan göra det... eller var det skriva en kommentar som inte gick?



Ibland är kommentarsfunktionen under all kritik där.



Du ser min mailadress när du loggar in. Har en mailadress till en Anita... men vet inte om det är till dig.



Har markerat kedjan med "bokad" så den är din.

Datum: 2008-12-15 Tid: 21:35:39
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Skrivet av: vvindensmelodi

Ja, här är det också diakonissan som håller i det,,,men jag går inte på någon mässa efteråt - tror inte att de har de här,,,,däremot har jag gått alphakursen :-) Också mycket roliga diskussioner, och spännande träffar,,,jag tycker att det är väldigt roligt och givande :-) Kramar

Datum: 2008-12-15 Tid: 23:12:56
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: