Så här i juletider .... 2008-12-01 Kl 13:41:52

Mina tankar går till alla grisar som får sätta livet till för att vi skall frossa i julskinka. Ja inte jag, jag är ju vegeterian.
Minns hur jag fick höra när någon hörde jag hade minigrisar. Hur jag rdean hade skinkan räddad. Jag blev ju f-bannad på sådana uttal naturligtvis. Det är ju som att äta sin hund typ. Dagstidningen var och gjorde ett reportage om Ture och Albin, grisar som hade ett liv efter julen. På första sidan blev det med bild och allt. Ja jag ser inte ner på dom som gillar kött, det är ett val man gör, men visst frossas det alldeles för mycket. Slaktdjuren har inget värde. Kostar mycket mindre än en sojabiff. Hemskt faktiskt.

                                  
Här lite bilder på mina gosedjur som är nu änglar.


Frida när hon var liten med Ester i soffan


Ture som baby med sina rådjursögon


Bilderna är scannade därför så mycket vitt och lite text.
           

Skrivet av: matte

å så söta! jag äter inte heller gris, inte häst eller hund heller... inte ko eller kyckling, fast en och annan firre sätter jag i mig utan att blinka.

Tur att det finns lax och lite annat på julbordet så man slipper gå hungrig.

Ja ibland blir man trött ... ibland tänker jag att det vore skönt med en liten lägenhet, nyrenoverad som inte krävde att man gjorde ett smack. Men så längtar jag till landet och skogen på samma gång.

Ja undrar hur 2009 blir... hoppas det blir bra - för alla!

ha det!

kram

Datum: 2008-12-01 Tid: 15:50:04
URL: http://femtinio.blogg.se/
Skrivet av: Nina

Erkänner! Jag äter gris, ko och ibland kyckling. Fast inte i några mängder. Och hundar äter jag inte!



Vet inte heller om jag ens har råd att köpa mig en julskinka detta år. Som ensam så blir det lite knapert... men jag svälter inte. Och till nästa jul räknar jag med att ha mindre utgifter kvar efter flyttning och allt, så då ska det bli en julskinka på mitt bord. Fast ingen frossa.



Hälsa Uno!

Datum: 2008-12-01 Tid: 16:01:16
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Skrivet av: Mette

Ja kan du fatta att dom kan äta sina små älsklingar.Inte jag.Har blivit ofrivilligt vegetatian,men det är inte så svårt.Kött är inte gott längre.Det bara är så.

Kramar från Mette med hundar

Datum: 2008-12-01 Tid: 17:20:50
URL: http://finnotto.blogg.se/
Skrivet av: Christina

Men åhhh villka godingar, får lite dåligt samvete för jag älskar ju julskinka......



Ha det gott alla

Datum: 2008-12-02 Tid: 09:13:03
URL: http://qinna.blogspot.com
Skrivet av: Christa

Jaha och här får jag stå med skammen. garvar

Jag älskar kött och skulle ha mkt svårt att vänja mig

vid ett liv utan det.

Sträckte mig så långt att jag åt en vegetarisk pizza en gång fniss

Men jag har vänner som är vegetarianer så jag vet ju lite hur det är. Som du sa är det ju upp till var och en. Jag ser absolut inte ner på ngn som är vegetarian, bara jag får äta det jag vill.



Kan du inte beskriva ett vegetariskt julbord för mig?

Skulle faktiskt vara kul och intressant.



Kramiz

Christa

Datum: 2008-12-02 Tid: 11:55:20
URL: http://hissen.blogg.se/
Skrivet av: Kattis

Åh, vilka sötnosar.

Det kom inga brandmän igår, dom hade missuppfattat dagen eller nåt.

Så det var en helt vanlig dag igår.

Ha en mysaig tisdag!

KRAM

Datum: 2008-12-02 Tid: 13:40:45
URL: http://kattis11.blogg.se/
Skrivet av: Zezzan

Aou, så kära dom är! Jag snor bilden om det är okej?!

Krammelikramm!

Datum: 2008-12-03 Tid: 18:06:54
URL: http://zezzanpezzan.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: