I kväll .... 2009-01-12 Kl 16:57:13

Ikväll är det Guldbaggegalan. Den får man inte missa. Jag håller tummarna för  MARIA LARSSONS EVIGA ÖGONBLICK.


Den var oxå nominerad i Golden Globe men blev utan pris. Men dock en nominering och det är inte dåligt.

Jag älskar sådan film som bygger på verkliga händelser. Sen är jag extra stolt för  Ulfsäter-Troell och Amanda Ooms bor i vår kommun.Den lille pojken som är med i filmen kommer oxå härifrån.

När jag läste berättelsen, hur hon vann kameran på ett lotteri och började dokumentera sitt liv för eftervärlden blir man alldeles rörd. Jag tänker på alla er som bloggar och dokumenterar era liv. Dels i skrift, dels med foto oxå skriver historia.
Hur det är att leva i detta sekel.Det är svindlande härligt att ta del av allt detta.
När jag tittar på ett gammalt foto så kan jag riktigt leva mig in i det. I början av min uppväxt var ju allt så gammalt. Som på ett svartvitt foto. Jag kan nicka igenkännande och samhörighet med vissa saker. Kommer ihåg när jag fick en riktigt gammal muff. En fin sak som var från början på 1900 talet. I äkta päls. Nån hade sparat den och då var den ju bara ca 45 år gammal och hade inget värde. Men för mej hade den det. Jag kunde leka fin dam.Det var roligt att äga nåt för man hade ju inte så mycket saker på den tiden. Men allt förändras. På gott och ont. Så är det och så kommer det att förbli.


                               
        

Skrivet av: Mette

Men den fick ju Nils Petter Sundgrens prestigefulla pris i lördags.Nej det var den kvinnliga skådespelaren som fick priset.

Verkar hur som helst en klart sevärd film.

Kram Mette

Datum: 2009-01-12 Tid: 17:23:46
URL: http://finnotto.blogg.se/
Skrivet av: Nina

Jaaaa, i kväll kan jag se på tv. Den levereras när som helst nu... idag.



Jodå, jag tror att slaveriet har kommit tillbaks :(

Datum: 2009-01-12 Tid: 17:32:27
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Skrivet av: matte

då håller jag tummarna för att de vinner den här gången!Vad är väl en gyllene glob mot en gyllene skalbagge!

Datum: 2009-01-12 Tid: 17:59:44
URL: http://femtinio.blogg.se/
Skrivet av: Zezzan

Den är säkert jättebra! Aj love MP! Mums!

Datum: 2009-01-13 Tid: 17:23:44
URL: http://zezzanpezzan.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: