GRODANS DAG-NATIONALDAGEN .... 2008-06-06 Kl 22:51:29

Tänk, vi firar två olika saker på samma dag. Grodans dag, grodan som är världens känselspröt  hur vår jord mår. Ingen har en sån känslig hud som grodan. Där registreras allt. Den är utrotningshotad i vissa länder, där den anses vara en delikattes bl.a. Men här i Sverige är den fridlyst tackolov. Det sägs att ser man en groda vid ett vattendrag så är vattnet drickbart. Då kan man dricka sitt vatten i dammen för där vimlar det av grodor.Olika sorter,gröna och bruna. Dom är så söta och deras läten är härliga. Varje år får vi tusentals grodyngel som man får värna om.
 
None

Sen har det ju varit Nationalfirande runt hela Sveriges långa land. Alla tycks ha fint väder och vår vackra flagga har vajat för vinden. Blå som himlen gul som solen. Jo visst är den vacker vår flagga!

 

Skrivet av: matte

ja det är klart.. min är den rostiga!

har det varit grodans dag idag, hade jag ingen aning om! har grodor i dammen.. men det vattnet skulle jag INTE dricka, måste byta..det är uräckligt.

Sov gott!

Datum: 2008-06-06 Tid: 23:16:28
URL: http://femtinio.blogg.se/
Skrivet av: Mette

Intressant upplysning av grodornas betydelse.Fast det vete sjutton om jag vill dricka vattnet i vår damm.

Mette

Datum: 2008-06-20 Tid: 12:28:45



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: