Björn Ranelid Sommarpratare .... 2008-06-27 Kl 18:24:14

Ingen kan fånga ordet som Björn Ranelid. Hörde honom som sommarpratare idag. Ingen kan som han få ett ord att få så mycket betydelse.Sen är det så härligt för han står för vad han har sagt. Han har fått många påhopp under åren. Men så är det när man sticker ut. Heja Björn. Jag har en del böcker i min bokhylla ,skrivna av honom.En bok är signerad till bara mej.Han skriver med resovarpenna, långa gamla bokstäver, precis som jag fick lära mig i skolan när vi hade välskrivning. Men hans bokstäver är så vackra, precis som orden som han formulerar. Vi är nästan årsbarn Björn och jag.Hans uppväxt är så lika min. Jag kan se mig själv när jag var liten. Jag var en del i Malmö då, så mycket kommer jag ihåg.Mazettifabriken. Doften från den åtråvärda chokladen som svepte ut över trottoaren.
Jo det är härligt att lyssna till honom och vi har samma musiksmak han och jag.



                



                 




                       Härlig bok! Det är i den han har skrivit en hälsning till mej.Jag är glad att äga den.  Kan läsa den flera gånger.

Skrivet av: vindensmelodi

Hahhaaa, ja, vi får ju hoppas att dagens visdomsord slår in ;-)



Jag har så många böcker jag vill läsa nu,,, oj oj vad det finns mycket att välja på :-) Den där som du skrev om här måste jag ju också ge mig på,,,

Datum: 2008-06-27 Tid: 23:01:52
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: