MIN CHEKLISTA! .... 2008-07-18 Kl 15:43:58

  • Ge vara det foder som veterinären rekommenderar   Fy
  • Dela upp den dagliga fodergivan i flera mindre mål så att hunden blir nöjd och kalorierna förbränns snabbare
  • Istället för att ge rester och godbitar kan du belöna hunden med små mängder av detfoder som ingår i den dagliga fodergivan.   Är dom bara dumma eller?
  • Se till att hunden inte kan förse sig själv mat eller foder.  Det skulle vara mat men definitivt inte foder!
  • Se alltid till att hunden har tillgång till rent vatten.  Klart
  • Öka hundens motionsnivå med hjälp av lek och regelbundna promenader. Jovars det är kul och jag rör på mig mycket faktiskt, men inte när det regnar.
  • Om du inte märker nån förbättring ska du kontakta din veterinär.  Jasså.

 


Skrivet av: *Scotten

Halloj Anita & Uno, Det är ju exakt vad du gör redan ju - ger rätt mängd foder mm menar jag, motion får han ju för flera hundar.Så inte behöver du kost råd.



Haha du ska vi kontakta Anna Skipper (eller vad hon heter) hon kan ta oss alla 4a.



/Karina.

Datum: 2008-07-18 Tid: 16:27:51
URL: http://bullscott.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: