Söndagen gled förbi .... 2008-08-03 Kl 18:27:43

Visserligen är inte dagen slut än. Men de timmar som är kvar glider väl som dom som har varit. På gott och ont.
Regnet har lyst med sin frånvaro. Oxå på gott och ont. En del vill ha konstant torka, andra mera regn. Blåsten har nu ökat, det låter som höst utanför fönstret. Men det är varma vindar. Känns inte inspirerande att vara ute. Otacksamma jag. Vet inte hur jag vill ha det egentligen. Men så kan man vara funtad tyvärr. Ett ben i sommar det andra i vinter. Eller varjefall höst. Jag gillar hösten. Den klara hösten. Inte dimma och dis. Riktig vinter har vi aldrig här nere i söder. En, max två dagar. Sen är alla dagar lika tills det blir vår. Men man får ta det som det kommer.


                 
     
Hungrigt, fiskarna har bråttom att få i sig maten


 
Nu har fägerna gått över i höst i dammen

 
Men den vita Afrikanska Liljan står i full blom och lyser

Skrivet av: Kattis

Hejsan!

Dagen har varit trevlig.

Nja, jag fick en kommentar om att jag avr lärare...från en som aldrig kommentarat min blogg förut och då blev jag lite matt. Därav mitt lustiga inlägg.

Men tackar för att diu gillar min blogg!

Ha en skön kväll!

Datum: 2008-08-03 Tid: 19:34:07
URL: http://kattis11.blogg.se/
Skrivet av: Nina

Det blåser även hos mig. Höstblås. Känns just idag i alla fall väldigt mycket höst, men denna månad ska ju vara sommar också. Fortfarande har jag kvar många blå och rosa färger bland blommorna... men de gula börjar ta över. Höstgula färger. Vackert... men lite vemodigt. Är egentligen ingen vintermänniska. Vill ha vinter från november till och med januari bara.



Regnet kom lite granna av i natt... men sedan har det varit uppehåll men grått. Temperaturen har minskat med tio grader och det känns!



Ha det bra, hälsa Uno!

Datum: 2008-08-03 Tid: 20:43:04
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Skrivet av: Christa

Åh va vacker Liljan är.

Jag är helt såld på liljor. Nästa år ska jag se om jag kan fixa några till min trädgård. Men den är lite speciell så jag vet inte riktigt var jag ska placera dom.



Nu ska jag ta ut Ozzy en sväng innan fler regnskurar kommer.

Vi har fått ganska mkt regn o jag tar gärna några soliga dagar till. Men oväder på ingång med näst intill storm så det blir väl att hålla sig inne.

Ha det gott

Christa

Datum: 2008-08-04 Tid: 10:52:39
URL: http://hissen.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: