Baka liten kaka .... 2008-08-15 Kl 15:15:01

Baka liten kaka. Igen. Har bakat denna kaka ända sen jag fick receptet i min ägo.
Alla som ätit den har gillat dom
.
Därför delar jag med mej till alla som vill "smaka" och gillar hembakta småbröd


 Frida, mitt barnbarn gillar dom skarpt det vet jag!
(och Uno)

Knapriga Dinkelkakor

200 g  Smör
1 dl rårörsocker
2 dl Dinkelbodens musliflingor
2 dl Dinkelbodens Dinkelfullkornsmjöl
2 dl Dinkelbodens Dinkelmjöl

Rör smör och rårörsocker poröst
Tillsätt mjöl och musli
blanda till en smidig deg
Forma degen till små bollar och lägg på en plåt
Tryck med en gaffel på varje boll ett rutmönster

Grädda mitt i ugnen i 200 grader i ca 12 minuter

Gillar man småbröd så försvinner dom garanterat fort.

Smakligt mys vid kaffestunden.





Skrivet av: vindensmelodi

Mmmm, det riktigt luktar nybakat när man läser :-)

Datum: 2008-08-15 Tid: 15:49:24
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Skrivet av: Zezzan

Ooooh så bra att skrev ut receptet! Då får vi prova det! Men jag misstänker att de ändå inte blir lia goa som när farmor gör dom!!! :o)

Datum: 2008-08-17 Tid: 12:37:33



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: